Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

30. 03. 2009.

Torta od lješnjaka

U sklopu blog-druženja koje je pokrenula mamajac s bloga Cooks and bakes u ožujku 2009. trebalo je isprobati recept

Torta od lješnjaka





115 g mekanog maslaca
125 g lješnjaka
125 g šećera
4 jaja, odvojiti žumanjke od bjelanjaka
naribana kora 1 naranče
30 g brašna
125 g ricotta sira (ili nekog drugog mladog mekog kravljeg sira)
2 čajne žlice maka
malo soli
3 navršene žlice pekmeza od marelice
50 g naribane čokolade


Zagrijte pećnicu na 190°C.
Lim promjera 28cm premažite margarinom, na njega stavite papir za pečenje papirom za pečenje i odložite u hladnjak.

Lješnjake popecite u pećnici da blago porumene, oko 5 minuta. Ostaviti ih da se ohlade, pa ih sameljite što sitnije.

Izmiksajte maslac sa šećerom. Dodavajte jedan po jedan žumanjak i naribanu narančinu koru.
Dodajte brašno sijući ga kroz gusto cjedilo.

Umiješajte i izmrvljeni sir, lješnjake i mak.

U posebnoj posudi izmiksajte čvrsti snijeg od malo posoljenih bjelanjaka, pa ga pažljivo umiješajte u pripremljenu smjesu..Smjesu razmažite u pripremljeni lim.

Pecite u pećnici zagrijanoj na 190°C 25-30 minuta (zabodite čačkalicu u kolač, ako je čista, kolač je pečen).

Pekmez prokuhajte sa 4 žlice vode i premažite po torti. Kada se ohladi posipajte naribanom čokoladom.


Nisam Oliverova obožavateljica. Imam 1-2 recepta koje sam našla na Internetu i koji mi se sviđaju, a kraj njih je pisalo da su preuzeti iz Oliverovih kuharica ili emisija, ili nečega... Ali meni to ne igra nikakvu ulogu, definitivno ih nisam išla isprobavati zato što je pokraj recepata pisalo da su "Oliverovi", za mene njegovo ime nije nikakva preporuka.

I definitivno nisam ljubitelj ovakvih kolača (bili "Oliverovi" ili ne).
Prvo što mi se nije sviđalo kad sam pročitala recept je činjenica da je to maleni kolačić. U smjesu se ne stavlja ni prašak za pecivo ni soda, odmah mi je bilo jasno da to neće narasti, tj. to će biti tanko kao tzv. kolači iz lima.
Takvog kolača ima dovoljno za ukućane, a što kad nam dođu gosti? Očito moram napraviti još jedan kolač:DDDD Ili učetverostručiti ovakvu smjesu i peći u limu od pećnice:DDD

Mene ni sastojci kolača nisu oduševili: lješnjaci, sir, mak, pekmez, narančina kora:(
Ali moji ukućani su u stanju praktički sve pojesti pa sam krenula u izradu kolačića.
Za vrijeme pečenja taj moj kolačić se napuhao. Nisam očekivala da će toliko narasti, to me asociralo na sirne kolače. I bilo mi je jasno da će se to spustiti kad se izvadi iz pećnice. Kolač sam pekla u limu promjera 24 cm, jer nemam veći. Da je kalup veći (28 cm kao u originalnom receptu) torta bi bila još tanja, a i ovako je bila visoka jedva 2,5 cm.

Ja u ovom kolaču ne raspoznajem okuse: sve je imalo okus jedino po pekmezu i čokoladi, ni lješnjaci ni sir se nisu osjećali. S time su se složili i moji ukućani kojima se kolač svidio. Nisu ni bili svjesni da tu ima lješnjaka i sira, uspjeli su uočiti jedino zrnca maka. Sviđalo im se što dominiraju pekmez i čokolada; zapravo, baš zato im se kolač i svidio.

Imala sam i "tehničkih" problema s pekmezom. U receptu piše da su potrebne 3 žlice, i meni još pri čitanju recepta nije bilo jasno: "Kamo sa svim tim pekmezom?".
Kad se moj kolačić ispekao, ohladio i spustio, odlučila sam smanjiti količinu pekmeza jer nema šanse da 3 žlice toga razmažem po kolaču. Zakuhala sam 2 žlice pekmeza s 1 žlicom vode. Po torti sam prelijala manje od pola te smjese, jer je jednostavno bilo previše tog pekmeza.

Ne znam kako bih potrošila 3 žlice pekmeza na ovu tortu. Jedino bih mogla tortu odozgo na debelo premazati nezagrijanim pekmezom, a to mi baš i nema smisla. I dalje mi je misterij zašto u originalnom receptu piše da su potrebne 3 žlice.



Vidim na svom blogrollu da su blogerice bile vrijedne i da su isprobale tortu i unijele recept na svoje blogove, ali nisam u mogućnosti pregledati uratke i prokomentirati ih. Čini mi se da ću od srijede nadalje moći to malo pogledati:)
Do tada, pozdrav:DDD



31. 3. 2009. - DODATAK
Budući da je blog-druženje "KuVarijacije" za ožujak 2009., na temu "Torta od lješnjaka", završeno, sve radove možete vidjeti na KuVarijacije, 3/2009.

Broj komentara: 7:

  1. bas mi je drago da jos netko dijeli moje misljenje o ovom kolacu ali i o jamieu.:)
    vidis zaboravila sam spomenuti tu muku s pekmezom...:lol:

    OdgovoriIzbriši
  2. Hm, meni je Jamie simpa, nisam neki fan, ali ga cenim. Pre kuvarijacija nisam nista pravila po njegovim receptima, ali ovaj kolac me odusevio.

    Dobro, ja sam preskocila mak i pomorandzu jer nisam imala a vec je bilo kasno za nabavku, tako da itekako dominira lesnik! Nisam imala ni problema oko 3 kasike dzema. Ustvari ja sam koristila kupovnu marmeladu i razmutila sa dve kasike vode. To sam namazala odozo i sa strane, mozda je samo malo ostalo neupotrebljeno.

    Slazem se da je kolac malen, ja sam procitala vase komantare pa sam pekla u malm plehu od 20 cm. Ova kolicina je "za po kuci", a za goste bi svakao trebalo bar dupla ili trostruka mera.

    Uglavnom, bas mi je drago da nisam preskocila igru, pravila sam bukvalno u zadnji cas, i zaista mi se dopada rezultat.

    Pozdravi!

    OdgovoriIzbriši
  3. meni se kolač dopao
    Jamie Oliver mi je OK mada sam isprobala tek malo njegovih recepta, ima i onih koji mi se skroz ne sviđaju...
    ja sam stavila đem od marelice s komadićima voća i nije mi izgledalo previše
    kako je kolač ispao dosta suh, đem ga je natopio pa je onda kolač bio sočan
    pekla sam u kalupu od 28 cm i nije mi izgledao pretanko, a ova količina mi je bila dovoljna jer ne volim da se kolači dugo povlače po kući, ovaj se pojeo brzo što mi je odgovaralo

    OdgovoriIzbriši
  4. Gotovo u svemu se slažem s tobom, iako volim i lješnjake i čokoladu, ovaj recept me po ničemu nije pozivao da ga napravima i tako ja ovaj mjesec nisam sudjelovala.
    Vidim da je vama svima jako lijepo ispao ali i dalje mislim da ga neće nikad isprobati. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Meni se recept svideo,ali nisam stigla da napravim,tako da o ukusu ne mogu nista da kazem...Sanela nadam se da ce ti mreza ubrzo proraditi pozzz

    OdgovoriIzbriši
  6. Monsoon - pročitala sam tvoja iskustva vezana uz ovo i potpuno se slažem:)

    mamajac - drago mi je da si stigla sudjelovati:) Ne znam zašto je meni tog pekmezala bilo previše, valjda sam to trebala na debelo razmazati, a ja sam to praktički "glazirala pekmezom", tj. da bude tanko premazano, jer ne volim kad je pekmez u debelom sloju. A i pekmez se dok je bio vruć cijedio na sve strane, trebala sam pričekati da se ohladi.
    Ali mojim ukućanima se kolačić sviđao, pa su sve pojeli:)

    NIna - očito sam pekmez trebala namazati u debelom sloju. Ali meni kolačić nije bio suh, bio je sočan i uopće nije upijao pekmez. Ni ja ne volim kad se neko jelo povlači par dana, ali volim napraviti veeeliki kolač kojeg imamo 2-3 dana, naravno, to je moguće s kolačima koji mogu podnijeti to "stajanje/trajanje", kremasti kolači nisu pogodni za to.

    Andrea - ni mene kolač nije privlačio, ali znala sam da će se svidjeti mojim ukućanima, i oni su uživali:)

    Vera - I ja sam stalno u gužvi. Ovo sam napravila početkom ožujka. A da nisam, zadnjih desetak dana ožujka n ebih to stigla napraviti jer sam bila u totalnoj gužvi. Ako naknadno probaš, javi kako ti se sviđa:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Gledam sad tortu na nekoliko blogova i bas mi zao sto nisam stigla ovog meseca da ucestvujem...:)

    PS. Imas nagradu kod mene :)

    OdgovoriIzbriši