Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

20. 04. 2009.

Juha od krumpira s Emmentalerom



Kad unosim recept za neku juhu/varivo na blog (a takvi recepti su stavrno rijetki kod mene) uvijek ponavljam da ne volim juhe/variva - općenito ne volim hranu koja podrazumijeva da nešto pliva na nekakvoj vodi. Iako, uvijek ima izuzetaka:))) Izuzetak su neke hladne juhe, varivo od graha i neke juhe koje se baziraju na ispasiranom krumpiru, tzv. krem juhe. Ali ne volim kad u takvim krem juhama pliva hrpa raznog povrća - meni je dovoljan samo krumpir:D Ali jako mi se sviđa ova juha i kojoj pliva sir - barem dok se ne rastopi:DDD


1 kg krumpira
2 poriluka
(2 repe)
1 crveni luk
2 žlice maslaca
1, 5 l temeljca (ili voda i kocka za juhu)
3-4 žlice kiselog vrhnja, po potrebi 1 čajna žlica brašna
pola čajne žlice sušenog mažurana
2 žlice svježeg peršinovog lišća
sol, papar
muškatni oraščić
ocat
+
šnite Emmentalera za posluživanje

Krumpir ogulite i narežite na kockice.
Poriluk operite i narežite na kolutiće.
Repu ne morate upotrijebiti (ja ju nikad ne koristim). Ako ju koristite, operite ju, ogulite i narežite na kockice.

Luk očistite i sitno nasjeckajte.

U loncu rastopite maslac i na njemu popržite sitno nasjeckani luk. Zatim dodajte krumpir i poriluk (i repu) i pržite 1-2 min. pa zalijte temeljcem ili dodajte vodu i natrganu kocku za juhu.

Kuhajte oko 30 min. na laganoj vatri.
Sve usitnite štapnim mikserom u glatku smjesu.

Dodajte mažuran i peršinovo lišće.
Ako je potrebno, brašno razmutite u kiselom vrhnju i dodajte u juhu. Ako je juha dosta gusta, ne trebate dodavati brašno, nego samo vrhnje.
A ako je juha previše gusta možete dodati vodu.

Lonac s juhom vratite na štednjak i kad zakuha prokuhajte 1-2 min.

Začinite solju, paprom i muškatnim oraščićem. Prije posluživanja, dodajte malo octa.

U duboke tanjure rasporedite na tanke šnite narezan Emmentaler i prelijte vrućom juhom.
Ako kod kuće nemate odgovarajući alat za rezanje sira, dajte da vam u trgovini prilikom kupnje narežu sir.

Ili možete sir naribati na ribež za jabuke i posipati ga po vrućoj juhi u tanjurima.

Poslužite odmah.


Ja ovakvu juhu volim kad je jaaaaaaaaaaaako guuuuuuuuuuuuuusta. Zato povećam količinu krumpira i dodam 1 čajnu žlicu brašna pa je na kraju moja juha tako gusta da se praktički "ne razlijeva" (kao na ovoj fotki). Ali to nije bit krem juhe, pa nemojte pretjerivati s krumpirom kao ja:DDD (osim ako obožavate krumpir:)

3 komentara:

  1. Vrlo zanimljivo, mislim da je jako ukusna! I ja volim dobro guste krem juhe!

    OdgovoriIzbriši
  2. Znam da ti nisi ljubiteljica juha, a ja ih baš obožavam. Ova kombinacija sira i krumpira mora bit odlična. Ovo ću brzo isprobati! :)

    OdgovoriIzbriši