Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

07. 04. 2009.

Torta od cimeta i marelica



Biskvit
4 jaja
250 g šećera
250 g maslaca
pola žlice cimeta
1 vanilin šećer
2 žlice ruma
1 prašak za pecivo
250 g brašna
100 g (oguljenih) mljevenih badema (mogu i orasi)

Krema
500 ml slatkog vrhnja
180 ml kiselog vrhnja
1,5 žlica cimeta
2 žlice ruma
1-2 kremfixa
šećer u prahu
+
1 limenka kompota od marelica
+
12 žlica likera od marelica (ili sok iz kompota)
+
3 žlice marmelade s komadićima marelice


Za biskvit, dobro izmiksajte šećer s maslacem sobne temperature. Dodajte jedno po jedno jaje, nakon dodavanja svakog jajeta miksajte oko pola minute. Zatim dodajte vanilin šećer, cimet i rum, polako umiješajte sastojke.
Brašno prosijajte zajedno s praškom za pecivo u smjesu od jaja i lagano promiješajte. Na kraju umiješajte mljevene bademe ili orahe.

Kalup promjera 24 cm namastite i pobrašnite pa u njega ulijte smjesu.
Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i ispecite biskvit (probajte čačkalicom je li biskvit pečen).

Pečeni biskvit ostavite da se ohladi.


Za kremu, izmiksajte slatko vrhnje pa mu dodajte kiselo vrhnje, cimet i rum pa sve dobro izmiksajte. Po potrebi dodajte dodajte šećer u prahu; možete staviti i više cimeta, ali pazite da krema ne bude gorka.
Na kraju u kremu dodajte 1-2 kremfixa – da krema bude čvrsta.

Marelice ocijedite (po potrebi sačuvajte sok). Polovicu marelica narežite na kockice.

Ohlađeni biskvit prerežite dva puta vodoravno.

Na pladanj stavite jednu koru i natopite ju s 4 žlice likera (ili soka iz kompota).
U originalnom receptu biskvit treba natopiti s likerom od marelice. Za bezalkoholnu varijantu možete upotrijebiti sok iz kompota.
Ja sam napravila alkoholnu varijantu: nisam imala liker od marelice, ali sam 8 žlica soka iz kompota pomiješala s 4 žlice ruma.


Natopljenu koru premažite pekmezom od marelice.
U originalnom receptu upotrebljava se pekmez s velikim komadima marelica. Ja sam imala obični glatki pekmez.

Koru premazanu pekmezom poklopite drugom korom, nju natopite s 4 žlice likera ili soka…

Tu koru bogato premažite kremom i na nju složite marelice narezane na kockice, a po njima premažite nekoliko žlica kreme. Poklopite trećom korom, a nju natopite s 4 žlice likera ili soka…

Tortu izvana i odozgo omažite kremom. Ukrasite ju puslicama kreme i polovicama marelica ili marelicama narezanim na ploške te ju stavite u hladnjak na nekoliko sati.


*Recept je iz časopisa Kuhinja, br. 3., 2003.


3 komentara:

  1. Kako ovo zvuči i zgleda dobro! Posebno mi se sviđa krema od slatkog i kiselog vrhnja, a i marelice s cimetom funkcioniraju odlično! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. predivna je! cesto radim kreme s kiselim vrhnjem i odlicne su!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala:)
    I ja volim staviti kiselo vrhnje u kremu na bazi šlaga. U onom originalnom receptu se to ne upotrebljava; ali ja sam napisala kako ja radim:)

    OdgovoriIzbriši