Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

19. 05. 2009.

Čudo bez jaja




Nastavljam s bezjajnim kolačima. Već godinama spremam se početi isprobavati takve recepte, uopće nisam znala koliko ih imama. Imam dosta materijala da vas do kraja godine gnjavim s tim : )))
Ovo definitivno nije jedan od onih zdravih recepata. Recept je iz kuharice Moji najbolji kolači, urednik: Nada Ćuk, Zagreb, Gospodarski list, 1997. I originalu to uopće nije recept za Čudo bez jaja, nego za Čudo od jednog jaja: u biskvit se stavlja jedno jaje, a sve ostalo je isto. Prije par godin aradila sam varijantu s jednim jajetom, ali za ovu priluku izbacila sam i to jedno jaje i biskvit je sasvim u redu.


Biskvit
(potrebna je šalica od 200 ml)
1 šalica šećera
1 šalica mljevenih oraha (ili pšeničnih klica)
1 šalica mlijeka
pola šalice ulja
1 šalica brašna
1 prašak za pecivo

Krema
1 prašak za puding od vanilije
300 ml mlijeka
3 žlice šećera
200 g maslaca

Za ukras
naribana čokolada


Za biskvit, pomiješajte sve navedene sastojke da dobijete tekuću biskvitnu smjesu, po potrebi dodajte više mlijeka. Smjesu odmah ulijte u namašteni i pobrašnjeni lim (34 cm x 22 cm).
Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i ispecite. Čačkalicom provjerite jeli biskvit pečen: u sredinu zapiknite čačkalicu i ako je suha i čista biskvit je pečen.
Biskvit ostavite da se ohladi.
U originalu se u biskvit stavljaju mljeveni orasi, ali budući da ih ne volim, zamijenila sma ih pšeničnim klicama. Kad sam prije par godina radila verziju s jednim jajetom, onda sam upotrijebila orahe: kolač funkcionira i s orasima i s pšeničnim klicama: )

Za kremu, malo mlijeka pomiješajte s praškom za puding i šećerom. Ostatak mlijeka zakuhajte i u njemu skuhajte puding. Ostavite ga da se ohladi, povremeno promiješajte.
Mikserom dobro izmiksajte mekani maslaca pa ga, žlicu po žlicu, dodavajte mlakom pudingu i dobro izmiksajte.

Ohlađeni kolač po želji prelijte rumom i namažite kremom, odozgo posipajte naribanom čokoladom. Kolač stavite u hladnjak da se rashladi.



Broj komentara: 6:

  1. Prekrasno! Ali, šta fali jajima?

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja se leti trudim bez jaja da spremam kolace,ovaj i odlicno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  3. Snježa - jajima ništa ne fali:) I meni su kolači s jajima definitivno draži:) Ali eto, u zadnjih 1-2 mjeseca počela sam isprobavati recepte za bezjajne kolače. Do sada sam takve recepte spremala u fascikle, foldere... s namjerom da ih jednom isprobam i vidim kakvi su. I budući da nisam sve mlađa, nego sve starija:) došlo je vrijeme da počnem isprobavati i te recepte iz fascikala:)

    Vera - ja se baš i ne trudim ljeti pripremati kolače bez jaja, ali eto, malo za promjenu, dobro dođu i takvi:)

    OdgovoriIzbriši
  4. ovaj recept izgleda fenomenalno i ide u omiljene pošto imam vegetarijanca ništa ne jede od jaja imesa hvala za recepte

    OdgovoriIzbriši
  5. Anonimno;
    probajte:) nadam se da će Vam se svidjeti:)

    OdgovoriIzbriši
  6. ma nego sta,bitno da je kolac*

    OdgovoriIzbriši