Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

23. 05. 2009.

Kolač s jabukama (bez jaja)


Još jedan bezjajan recept. Recept je iz knjižice sa savjetima za zdrav život «Najljepše želje… dar od srca». U receptu se sugerira da treba upotrijebiti polubijelo brašno, smeđi šećer (ili sladilo za dijabetičare)... kako bi kolač bio zdraviji. Ali ja zanemarujem te sugestije i upotrebljavam bijelo brašno, bijeli šećer itd. pa moja verzija kolača baš i nije zdrava.

Imam više recepata za ovakve biskvitne kolače s jabukama, ali u recepte koje sam do sada isprobavala idu jaja. Zato me zanimalo kakva je ova bezjajna verzija. Sad sam skužila da ni na jednom blogu nemam unesen ni jedan recept za biskvitne kolače s ribanim jabukama – nikad nisu došli na red :( Ali sjetila sam se da imam recept za biskvitni Kolač s tikvicama . Oni koji su probali, znaju da tikvice u takvom kolaču nemaju ulogu tikvica, jer se njihov okus ne osjeti – svi drugi sastojci ih zamaskiraju (orasi, šećer…). Tikvice su tu jedino da bi kolaču dale svježinu. Ni jabuke se ne osjete u takvim kolačima, barem ih ja ne osjetim; možda da su upotrijebljene neke kisele jabuke – ali nisam probala. Ovaj navedeni recept s tikvicama, zimi (kad nemam tikvica) radim s jabukama – rezultat je isti. Zato se naribane jabuke i naribane tikvice u takvim kolačima mogu zamijeniti jedne drugima.

Ni u ovom bezjajnom kolaču jabuke se ne osjećaju. Kolač je ukusan, ali nema okus po jabukama (ja ga ne osjećam). Ipak, kolač je sočan i mekan i ostaje svjež nekoliko dana. Namjeravam isprobati ovaj kolač i s tikvicama, ali još ću se načekati dok tikvice u mojem vrtu narastu.


Sastojci
200 g (polubijelog) brašna
200 g mljevenih oraha
100 g grožđica ili nekog drugog suhog voća
2 velike jabuke
200 g šećera
200 ml voćnog soka ili vode
1 prašak za pecivo

Jabuke ogulite i naribajte. Dodajte im sok i šećer i promiješajte pjenjačom (ili mikserom). Dodajte ostale sastojke i opet dobro promiješajte da se svi sastojci povežu.

Smjesu odmah ulijte u namašteni i pobrašnjeni lim (18 cm x 28 cm). Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva.
Pecite oko 30 min.

Ohlađeni kolač narežite na kocke.


U originalnom receptu upotrebljavaju se grožđice, ali ja ih ne volim pa sam stavila mješavinu (tropskog) suhog voća.
Namjeravala sam staviti nekakav sok iz tetrapaka, ali skužila sam da smo ga to jutro popili. A doma sam imala još samo bocu nekakvog gaziranog soka od naranče (čini mi se da Miranda ili nešto takvo). Nisam nikad u biskvitnu smjesu stavljala gazirani sok – ali za sve postoji prvi put; najgore što se može dogoditi je da kolač završi u smeću. Naravno, umjesto soka, u smjesu se može staviti voda, ali ja jednostavno nisam mogla, a da ne nalijem tu nekakvu imitaciju Fante u smjesu, baš me zanimalo kako će to izgledati.

I nisam se razočarala, kolač je odlično izgledao kad se ispekao, bez pukotina i neravnina na površini. Što se okusa tiče, najviše sam osjećala orahe, valjda zato što ih ne volim, ali sviđao mi se okus suhog voća, a jabuke, kao što sam rekla: nije se osjećao njihov okus, ali kolač je bio nevjerojatno svjež.

Svejedno rade li se s jajima ili ne, za takve kolač karakteristično je da su sočni. Ako takav kolač posipate šećerom u prahu, on će se od «vlažnosti» kolača polako rastapati; zato kolač morate brzo pojesti: ))))

4 komentara:

  1. Odlicno izgleda,pravim nesto slicno i mogu ti reci em sto je izdasan,bas ga deca brzo pojedu.

    OdgovoriIzbriši
  2. Vera . da svidjela mi se konzistencija kolača:)

    Sweet Corner hvala:)

    OdgovoriIzbriši