Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

10. 06. 2009.

Loptice od špinata by Monsoon

Image and video hosting by TinyPic


Ovaj Monsoonin recept imam još s Coolinarike, a sada ga možete naći na njenom blogu. To je tipičan indijski recept i jelo se priprema s listovima špinata. Radila sam već ove loptice sa špinatom, ali i s blitvom. I ovaj put sam ih, zbog zakrčenosti vrta blitvom, radila od blitve: )
Umak je, naravno, tipično "indijski". U mojoj obitelji takve, egzotične stvari baš ne kotiraju dobro. Loptice prolaze, ali umak baš i ne, obično ga samo ja jedem, pa najčešće radim pola količine.
Umjesto ovog indijskog umaka poslužim običan umak od jogurta: jogurtu dodam nasjeckani češnjak, sol, papar, čili i malo nekog začinskog bilja (vlasca…). Čini me sa da sam se potpuno držala recepta (možda ima koja sitna izmjena:)

U Zg. moguće je kupiti gotovo sve ove «egzotične» sastojke; osim lišća curryja (barem ga ja nisam nigdje vidjela).
Zato ja dodajem peršinovo lišće (za pomalo neutralnu varijantu) ili lišće korijandera; ono nema isti okus kao lišće curryija, ali eto, u nuždi može poslužiti.


Slanutkovo brašno može se kupiti u trgovinama zdrave hrane.


U originalu, upotrebljava se «besan» brašno. Čula sam da se to na hrvatski prevodi kao slanutkovo brašno, i ja sam redovito u «egzotične» recepte, umjesto besan-brašna stavljala slanutkovo brašno. A onda sam negdje čula da «besan» brašno nije slanutkovo brašno, tj. ne radi se od one grahorice koja je na hrvatskom jeziku poznata kao slanutak, nego od neke druge vrste «slanutka». Ali nedostatku «besan» brašna slanutkovo brašno može se upotrijebiti kao zamjena.
Pa se ja zato držim tog slanutkovog brašna, nisam ni gledala može li se negdje u Zagrebu kupiti besan-brašno.


Sjemenke crne gorušice, kurkuma i piskavica mogu se kupiti na tržnici Dolac» i na tržnici «Trešnjevka» na štandu «Leko». Ti začini mogu se (povremeno) nabaviti i u nekim trgovačkim centrima.


Image and video hosting by TinyPic


Loptice
450 g listova špinata (ili 500 g smrznutog špinata)
170 g besan-brašna ili slanutkovog brašna
1 crveni luk, sitno nasjeckan
2 češnja češnjaka, sitno nasjeckana
1 čajna žlica mljevenog kumina
2 čajne žlice lišća korijandera
ulje za prženje
+
lišće korijandera za posluživanje


Umak od jogurta
375 ml jogurta
4 čajne žlice slanutkovog brašna
1 čajna žlica ulja
2 čajne žlice sjemenki crne gorušice
1 čajna žlica piskavice
6 listova curryija
1 veliki luk, sitno nasjeckan
3 češnja češnjaka, sitno nasjeckana
1 čajna žlica kurkume
1/2 čajne žlice čilija u prahu


Za loptice, listove špinata operite i blanširajte u kipućoj vodi oko 1 min. pa ocijedite i odmah prelijte hladnom vodom.
Špinat zatim ocijedite i istisnite iz njega što više vode (stavite špinat između dva tanjura i dobro pritisnite).
Ocijeđeni špinat nasjeckajte. Dodajte ostale sastojke i pomalo dodavajte oko 60 ml, ali pazite da smjesa ne bude previše gnjecava. Ako je smjesa jako gnjecava dodajte još brašna.
Začinite solju.

Vlažnim rukama od smjese oblikujte kuglice (malo veće od oraha).
Image and video hosting by TinyPic


U dubokoj tavi zagrijte ulje na temperaturu od 180 stupnjeva.

U vruće ulje stavite nekoliko loptica i pecite ih da dobiju zlatastu boju i budu hrskave.
Nemojte peći previše loptica odjednom, da mogu slobodno plivati.

Otresite višak masnoće s loptica i poslužite ih uz umak od jogurta.


Image and video hosting by TinyPic

Za umak, u velikoj posudi pomiješajte jogurt, brašno i 750 ml vode da dobijete glatku smjesu.

Na laganoj vatri zagrijte ulje u posudi debelog dna.
Dodajte sjemenke gorušice, piskavicu i lišće curryja pa pokrijte posudu i pržite oko 1 min. da sjemenke «skakuću» po posudi.Dodajte crveni luk i pržite na laganoj vatri oko 5 min. tj. da luk omekša i lagano posmeđi.
Dodajte češnjak i ponovno sve pržite oko 1 min. ili da češnjak omekša.
Onda dodajte kurkumu i čili i miješajte 30ak sekundi.
Zatim dodajte smjesu od jogurta i kad zakuha kuhajte na laganoj vatri 10 minuta.
Začinite solju.

Broj komentara: 6:

  1. Sanelice moja slažem sa svime što si napisala o vegetarijanstvu. Mislim da je najgori oblik uskogrudnosti nametanje svoga stava drugima. Živjeti i pustiti druge živjeti je vještina koju nažalost mnogi ne posjeduju.
    Kuglice sam vidjela kod Monsoon, planirala sam ih i isprobati, a onda sam zaboravila na njih.
    Hvala ti što si me podsjetila na taj odličan recept! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. draga moja uskogrudna, neuka, dvolicna megalomanska pozerko:P,
    evo ti se javlja jos jedna istih osobina iz daleke nam australije.:lol:
    sad cu se uozbiljiti i uljuditi... dakle, dvolicna kakva jesam imam tri macke (steta sto nemam i dva psa) jer volim zivotinje i hranim ih mesom i ribom a ponekad im zaluta i ponesto povrca i zitarica u dnevni menu. ne znam mozda vegani i vegetarijanci, mislim oni istinski, nemaju kucnih ljubimaca ili ne bar onih koji jedu mesu. mozda sam neinformirana pa ih oni hrane istim jelima koje i oni jedu...
    nadalje zar nije dvolicno i megalomanski pozersko pizditi o maltretiranju zivotinja i zalagati se za njihova prava a jesti meso, piletinu i ribu... sva su ta stvorenja patila da bi stigla na nas stol.:( u cemu je razlika izmedu maltretiranja psa ili macke i ubijanja zivotinja za jelo? ako se mene pita gotovo nikakva...:( i jedni i drugi su pate i prozivljavaju nezamislivi teror...:( e, ali vegani i vegetarijanci su zadnja stoka ako pripremaju meso svojoj obitelji i hrane svoje kucne ljubimce njime... ili pak gostima koje postuju i ne rugaju im se zbog njihovih ideja ili uvjerenja ili pak onog sto jedu:LOL:
    srecom pa ne zivim u spanjolskoj gdje barbarsko stanovnistvo, osim sto jede bikove, drze ih i za corida de toros. tko zna koji bih epitet jos dobila da je to slucaj...:LOL:

    OdgovoriIzbriši
  3. btw hvala ti sto si probala ove loptice. ja ih jako volim i cesto spremam.

    OdgovoriIzbriši
  4. ah, zamalo sam zaboravila... zivio bollywood!:)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Svidjaju mi se loptice,ja volim spanat,moji ne,pa ga retko spremam.
    Sto se tice posta o vegeterijanstvu,svidja mi se kako si napisala.
    Ja sam za to da svako jede stta hoce.
    moj muz nije vege,ali i da jeste..pa sta sad...spremala bih mu sta on zeli..

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo postaje zanimljivo :)
    Sanela i Monsoon, volim vase stavove.
    A loptice mi mirisu na fino.

    OdgovoriIzbriši