Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

14. 06. 2009.

Šnite od riže i jagoda

Image and video hosting by TinyPic


Ovo nije moj recept za «Ajme, koliko nas je» (pokušavam biti duhovita : )))))))))))))
Nisam baš neki ljubitelj riže. Obično se ljudi dijele na one koji vole tjesteninu i na one koji vole krumpir, ne znam gdje su u toj podjeli oni koji vole rižu. Ja rižu (baš) ne volim, tjesteninu volim, a krumpir obožavam: )

Iako baš ne volim rižu, jedem ju svaki tjedan, zbog raznovrsnosti prehrane; ali ne mogu reći da «uživam» u tim obrocima (kao što bih uživala u krumpiru).

Ipak, riža mi se najviše sviđa u slanim jelima; to je valjda stvar navike i tradicije u mojoj obitelji.
U mojoj obitelji se nikad nije pripremalo ama baš nikakvo slatko jelo od riže: ni moja baka ni moja mama to nikad nisu radile. Neke ljude uz npr. rižu na mlijeku vežu sretna sjećanja iz djetinjstva itd.; a ja sam rižu na mlijeku prvi put jela nakon svoje 20. godine i to sam si ju sama išla pripremat jer sam često čula za to, a nikad ju nisam jela. I donekle mi se svidjelo, pogotovo s čokoladom: )))

Isprobavala sam razne varijante i najviše mi se sviđa kad se u mlaku rižu, kojoj je dodana želatina, umiješa izmiksani šlag i onda se to stavi u hladnjak da se stvrdne kao npr. u receptu za Rižu na mlijeku s kokosom . To je onda kao neki hladni «puding» i ta varijanta mi je bolja od «tople» riže na mlijeku. A opet, sviđa mi se i zapečena riža kao npr. u receptu Riža na mlijeku s rumom i bananama ili Riža na mlijeku s ananasom ili Složenac od riže i rabarbare .

Da biram između slatke pohane riže kao npr. u receptu Pohana riža na mlijeku i slane varijante kao npr. u receptu Lažni riblji panirani štapići , definitivno bih se odlučila za slanu verziju: )))

Nakon tih mojih prvih «slatkih» (i jednog slanog) eksperimenata s rižom na mlijeku, odvažila sam se i na pripremu kolača s rižom. Prva na popisu našla se slatka torta od sira i riže. To je bilo nešto kao cheesecake s rižom: napravi se riža na mlijeku, a onda se doda sir, jaja, šećer itd. i to se tako zajedno peče. Nisam ljubitelj tih pečenih torti od sira, ali bila sam znatiželjna kako će to funkcionirati s rižom.
Rezultat: Užas!
Meni je to bilo jedva jestivo. Torta je bila slatka, ali okus je bio tooooooooliko čudan, da se to opisati neda, praktički cijela torta završila je u smeću.

Dugo vremena nisam se odvažila isprobati još neki recept za slatki kolač od riže; povremeno sam radila gore spomenute varijacije riže na mijeku, ali kolači su mi «prisjeli».
Ali opet sam ja naišla na «zanimljiv» recept. U tom receptu najprije se ispeče lisnato tijesto i onda se na njega stavi smjesa od riže na mlijeku, jaja, suhog voća itd. i onda se to sve zajedno peče. Bilo je očito da to lisnato tijesto neće na kraju biti hrskavo jer će pokupiti vlagu iz nadjeva od riže: tako je i bilo. Lisnato tijesto je bilo mekano, a nadjev od riže je, kad se ohladio, bio suh i tvrd. U potpunosti sam se držala uputa iz recepta, a rezultat je bio: Užas!
I ova je torta završila u smeću.

I tako sam odustala od isprobavanja recepta za kolače u kojima se riža peče. Imam ih još na lageru, ali sumnjam da će ikada biti isprobani.

Ali budući da mi se donekle sviđa riža na mlijeku sa želatinom - može poslužiti kao «nadjev» za kolač/tortu. Viđala sam ovakve recepte, ali nikad se nisam odvažila napraviti kolač/tortu, ja sam takve stvari obično pripremala u posudicama za puding, čašama itd.

Ovaj recept je sinteza nekoliko recepata; od svakog sam uzela ono što mi se sviđa, a izbacila ono što mi se ne sviđa. Trebalo bi ispeći biskvit i onda na njega staviti pripremljenu smjesu, ali ja sam se odlučila za jednostavniju varijantu: podlogu od piškota. Umjesto jagoda, možete koristiti i neko drugo voće.

Još ne znam što ću smisliti za «Ajme, koliko nas je». Najvjerojatnije će to biti neki «slani» recept (ako me u međuvremenu ne oduševi neki «slatki» kolač od riže: ) Za sada evo recepta za

Šnite od riže i jagoda

Sastojci
1 l mlijeka
140 g riže
prstohvat soli
4 žlice šećera
1 Burbon vanilin šećer
2 paketića (20 g) bijele želatine u prahu
4 žlice šampanjca
450 ml biljnog šlaga ili slatkog vrhnja
300 g jagoda
šećer u prahu
piškote + par žlica mlijeka


U lonac stavite mlijeko, obje vrste šećera i sol i zakuhajte. Zatim dodajte rižu i kuhajte na slaboj vatri oko pola sata, povremeno promiješajte, pazite da ne zagori!
Kad riža omekša, maknite ju s vatre.

Želatinu prelijte vodom i ostavite ju da nabubri.
Nabubrenu želatinu umiješajte u vruću rižu da se rastopi.

Izmiksajte slatko vrhnje ili biljni šlag.

Kad se riža ohladi (dok je još malo mlaka, tj. dok se nije potpuno stvrdnula od želatine) dodajte joj šampanjac i izmiksani šlag, promiješajte. Po potrebi, možete dodati šećer u prahu.

Jagode očistite, operite i osušite papirnatim ubrusom.


Uski duguljasti kalup (može i okrugli kalup za tortu) obložite papirom za pečenje. Na dno ravnomjerno rasporedite malo smjese od riže i u nju utisnite dio jagoda, njih premažite smjesom od riže pa opet utisnite jagode i premažite ih ostatkom smjese od riže.

Ili možete jagode umiješati u smjesu od riže, ali pazite da sasvim lagano i pažljivo miješate smjesu drvenom kuhačom da ne zdrobite jagode! – i onda cijelu smjesu premjestite u pripremljeni kalup i odozgo zagladite.

Smjesu pritišćite donjom stranom žlice (ali ne previše da se jagode ne bi zgnječile) da bude zbijena, tj. da nema «praznog prostora» među smjesom.

Na složenu smjesu lagano utisnite piškote, prelijte ih s par žlica mlijeka.

Kolač stavite u hladnjak na 2 sata.

Kad se smjesa stvrdne, istresite ju iz kalupa (piškote sada trebaju biti dolje, one su «podloga»), odlijepite papir, ukrasite po želji i poslužite.

4 komentara:

  1. I ja sam rižu na mlijeku probala tek iza dvadesete i to na isti način ko i ti. Ok je mi je to, al nisam oduševljena, recimo da mi je to dobra vatrogasna mjera kad mi se silno jede nešto slatko a baš ničeg nemam u kući (riže, mlijeka i šećera ipak uvijek ima). Ove sofisticiranije recepte nikad nisam isprobala ali ovako s jagodama baš izgleda privlačno i osvježavajuće! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je za mene nesto novo,super sto su kao kocke!

    OdgovoriIzbriši
  3. riza na mlijeku vraca u djetinjstvo, ali za sada se samo toga drzim sto se tice slatkog i rize, mada ovo mi izgleda skroz dobro!

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja sam tek nedavno probala rizu na mlijeku i bas mi je fina. Inace obozavam rizu kao prilog ili dio nekog slanog jela. Ovaj kolac izgleda fino!

    OdgovoriIzbriši