Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

21. 09. 2009.

Lazanje od blitve i tikvica

Kad radim lazanje od blitve, obično ih radim po ovom receptu (u originalu je to recept za lazanje se špinatom).
Kad radim lazanje s tikvicama, većinom ih radim po ovom receptu (a to je zapravo recept za lazanje s tikvicama i patlidžanom, ali ja nikad ne upotrebljavam patlidžane jer ih ne volim).

Prošle godine u časopisu sam našla recept za Zelene lazanje sa špinatom i tikvicama. Nikad to dvoje nisam kombinirala u lazanjama, pa da i to probam; moram napomenuti da je špinat kod mene postao blitva: )
Ovaj recept bio mi je zanimljiv jer se ne upotrebljava bešamel umak, a ja inače uvijek radim lazanje s nekakvom varijacijom bešamel umaka. Obožavam praktički sve varijante bešamel umaka: volim njime prelijati jelo onda ga zapeći u pećnici, jer bilo koja varijanta bešamel umaka jednostavno mi svemu poboljša okus; čak i nekom bezveznom povrću koje ne volim.
Ali sviđa mi se i ova varijanta lazanja bez bešamela: )


Image and video hosting by TinyPic


Sastojci
300 g blitve (ili špinata)
1 crveni luk
3 češnja češnjaka
1 žlica ulja
800 g tikvica
300 g mozzarelle
200 ml vrhnja za kuhanje
150 g svježeg zrnatog sira
svežanj peršinovog lišća
1 čajna žlica suhog origana
oko 15 listova lazanja (koje ne treba kuhati)
sol, papar

Preljev
300 ml pasirane rajčice iz tetrapaka ili soka od rajčice
sol, papar, šećer
1 čajna žlica origana
malo nasjeckanog peršinovog lišća


Blitvi odrežite središnji bijeli, zadebljani dio i stabljiku. Taj bijeli dio sitno nasjeckajte.

U loncu zakuhajte vodu i onda ju posolite i dodajte bijeli dio blitve. Kad zakuha, kuhajte oko 1 min. i onda dodajte zeleni dio blitve i prokuhajte još 1 min.
Sve ocijedite i prelijte hladnom vodom pa opet ocijedite i rukama istisnite što više tekućine iz blitve, nasjeckajte ju nožem.

Obje vrste luka očistite i sitno nasjeckajte.
Zagrijte ulje i na njemu popržite luk. Dodajte blitvu i kratko popržite. Začinite solju i paprom.

Tikvice očistite i narežite ih na tanke, kratke trakice.

Mozzarellu narežite na ploške.

Peršinovo lišće operite, posušite krpom i sitno nasjeckajte.

Mlaku blitvu pomiješajte s tikvicama polovicom mozzarelle, nasjeckanim peršinovim lišćem, vrhnjem i zrnatim sirom. Začinite solju paprom i origanom.

Namastite posudu za pečenje i naizmjence slažite listove lazanja i nadjev. Završite slojem listova lazanja.

Za preljev, pasiranu rajčicu ili sok začinite solju, paprom i šećerom pa dodajte začinsko bilje. Prelijte po lazanjama.

Lazanje stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva, pecite oko 45 min. (ako odozgo previše potamni, pokrijte folijom); a zatim odozgo posložite ostatak mozzarelle (ili tvrdi naribani sir) i pecite još 10ak min.

Lazanje ostavite da se hlade 10ak min., a onda ih poslužite.


*Recept je iz časopisa Lisa – Čarolija okusa; 18. 9. 2008.

Broj komentara: 7:

  1. Sjajna je,kada se pozeli nešto bez mesa!

    OdgovoriIzbriši
  2. Izvrsno. Jako mmi se sviđa jer volim sve i blitvu i tikvice i tijesto!

    OdgovoriIzbriši
  3. obozavam sve vrste zelenih lazanja, ove tvoje izgledaju preslasno!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Divan recept, verujem i ukus...

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja isto volim svaki oblik bešamela, baš kao što si napisala, on totalno popravi neka bezlična jela. :) Moj dragi ga nažalost ne volim pa uvijek kad nešto zalijem bešamelom moram mu lagati da u njemu nema mliječnih proizvoda. :D:D

    Prije sam znala sebi raditi za brzinski ručak, složenac od tikvica, blitve i poriluka, slagala bi ih u redove i svaki premazala bešamelom. E to je bilo jako fino. :)

    Volim i sve oblike lazanja od povrtinh do onih HC kombinacija s mesom i pršutom tako da je ovo baš po mom ukusu. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. maslinka - probaj:)

    Vera - hvala:)

    Snježa - drago mi je da ti se sviđa:)

    Sweet Corner - hvala:)

    emo_serpica - hvala:)

    Andrea - razumijemo se:))) Na nešto baciš malo bešamela i odmah je ukusnije:) I ja zato volim te varijacije s bešamelom i povrćem koje "ne volim".
    Ali probaj i ove lazanje bez bešamela, pa javi kako ti se sviđaju:)))

    OdgovoriIzbriši