Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

20. 06. 2010.

Pećina/pučina torta :D

Nemam naviku kupovati kuharice, onih par koje imam, nabavila sam/dobila sam više slučajno, nego planirano/namjerno.

Imam i onih Oetkerovih «kuharica» koje dobiju «svi» koji «pošalju omote Oetkerovih proizvoda na Oetkerovu adresu…».

A nakupila sam i onih nekih Oetkerovih brošurica/knjižica koje se povremeno mogu naći u nekim (gastro) časopisima. Neke takve knjižice mogu se i besplatno naručiti, npr. preko srpske Oetkerove internetske stranice - i to sam već naručivala i osjećala sam se jako počašćeno kad su mi poslali par knjižica (ko´ da te recepte nisam mogla naći na Internetu).


Na srpskoj i hrvatskoj Oetkerovoj stranici postavljene su i neke takve knjižice u PDF formatu pa se mogu besplatno skinuti – naravno da sam i to već skidala. Ali tu nije priči kraj, ne samo da sam skidala te knjižice s hrvatskog i srpskog Oetkera, naskidala sam ja preko 20 knjižica s njemačkog Oetkera. Ja sam ko´ hrčak, samo skupljam te knjižice («u svoju jazbinu»), ko´ da bez njih neću imati po čemu kuhati!


U svoju obranu mogu reći da (još) nisam postala totalni ovisnik o skidanju tih knjižica s Interneta, jer nisam skinula sve knjižice, nego samo one koje me zanimaju (a mene skoro sve zanima:DDD. Na njemačkom Oetkeru te knjižice podijeljene su po kategorijama, pa tako postoji i npr. kategorija Zimnica u kojoj ima 7-8 knjižica na tu temu – pisala sam već o tome da ja niti kiselim povrće, niti kuham pekmeze, pa tako da iz te kategorije nisam ništa skidala.

Nijemci su ludi za šparogama (!), pa i među Oetkerovim knjižicama postoji kategorija na temu šparoga, tamo ima valjda 7-8 knjižica, ali ni od njih nisam ništa skinula, jer ne kuham šparoge.

Dakle, svoje download-ludilo još držim pod kontrolom :))


I ovaj recept je iz neke Oetkerove knjižice. U toj knjižici su dva vrlo slična recepta: Krtica torta i Pećina torta, po sastojcima nisu slične, ali slične su po načinu pripreme: pečeni biskvit se izdubi, a onda se nadjev radi od tih izdubljenih mrvica, voća, slatkog vrhnja… . Već duže vrijeme mjerkam i jedan i drugi recept, i sada je konačno na red došla Pećina torta, ali uz neke izmjene.


U originalu, upotrebljavaju se orasi i bobičasto voće: orahe ne volim pa sam ih zamijenila kokosom, bobičastog voća nisam imala, pa sam u nadjev stavila narezani ananas iz kompota. I nisam koristila vanilin šećer, nego rum-šećer.


Zbog sastojaka koje sam koristila, moja torta dobila je tropsku notu pa je od «pećine torte», nastala (morska) «pučina-torta» – i ukrašena je u tom stilu : )


Ukrasi su «izrađeni» od smjese za oblaganje torti o kojoj sam pisala prije mjesec dana.
To je ona «luda smjesa»:stalno joj dodajem šećer u prahu i ima je sve više, i nikako da ju potrošim, stalno ju imam u hladnjaku. Ovu tortu «zamotala» sam u tu smjesu da bih potrošila ostatke smjese koji se dure u hladnjaku.

U dio smjese dodala sam plavu boju u prahu (more, nebo), u drugi zelenu boju u prahu (palmine krošnje), u treći dio kakao (palmino deblo, otok), a u četvrti tekuću aromu banane (sunce).



Morska pučina - torta :D


Image and video hosting by TinyPic


Biskvit

5 jaja

200 g mekanog maslaca

200 g šećera (u prahu)

1 paketić rum-šećera (ili vanilin šećer)

170 g brašna

1 prašak za puding od vanilije

pola paketića praška za pecivo

100 g sitno nasjeckane čokolade

100 g kokosovog brašna (ili mljevenih oraha)


Nadjev

500 ml biljnog šlaga ili slatkog vrhnja

2 paketića rum-šećera (ili vanilin šećera)

250 g voća (bobičasto voće ili ananas, ili …)

mlijeko po potrebi



Za biskvit, odvojite bjelanjke od žumanjaka. Od malo posoljenih bjelanjaka izmiksajte čvrst snijeg.

U drugoj posudi izmiksajte maslac sa šećerom pa dodajte rum-šećer (šećer s aromom ruma) i žumanjke, dobro izmiksajte.

Pomiješajte brašno, prašak za puding i prašak za pecivo pa sve umiješajte u gornju smjesu. Dodajte nasjeckanu čokoladu i kokos, a na kraju lagano umiješajte i snijeg od bjelanjaka.

Smjesu ulijte u namašteni i pobrašnjeni kalup (promjera 24 cm). Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 °C i pecite oko 40 min. (provjerite čačkalicom je li biskvit pečen).

Pečeni biskvit ostavite da se ohladi.


Ohlađeni biskvit pažljivo izdubite žlicom, pazite da sa strane (i na dnu) ostane rub debljine oko 1 cm.


Izdubljenu masu rukama izmrvite da dobijete mrvice.

Za nadjev, izmiksajte šlag.


Ako koristite slatko vrhnje, možete dodati 1-2 kremfixa, ja koristim biljni šlag pa učvršćivači nisu potrebni.


1/3 mrvica biskvita možete ostaviti za «ukrašavanje», ili možete sve upotrijebiti za nadjev.


Šlagu dodajte rum-šećer i mrvice od biskvita pa sve dobro promiješajte. Po potrebi, ako je smjesa jako suha, umiješajte mlijeko; moja smjesa za nadjev bila je nešto suša, nego u originalu jer nisam ostavljala mrvice za ukrašavanje, nego sam sve upotrijebila za nadjev – zato sam dodala još mlijeka (100 – 200 ml).


Na kraju umiješajte i voće po želji.


Dobivenom smjesom napunite izdubljeni biskvit, odozgo možete masu zagladiti ili zaobliti.


Tortu ukrasite po želji.


U originalu, torta se «ukrašava» izdubljenim mrvicama biskvita: 1/3 izdubljenih mrvica posipa se po nadjevu i pritisne da se zalijepi i gotovo!





2 komentara:

  1. Zgodno, pravo tropsko prizivanje lijepog vremena. Ja volim kuharica a od Oetkera imam skinute kolače i mogu reći da mi se baš sviđaju...

    OdgovoriIzbriši
  2. da, baš bi mi dobro došlo malo tropske atmosfere:)

    OdgovoriIzbriši