Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

11. 06. 2010.

Zelena juha s tjesteninom od sira

Kad mi netko spomene juhu s tjesteninom, ja automatski zamislim juhu u kojoj plivaju rezanci, ili ta neka tjestenina «za juhu». A je li ta tjestenina domaća ili kupovna, to mi je ionako svejedno jer kad god mogu, juhu zaobilazim u širokom luku.

U originalu i ovo se zove «juha s tjesteninom», ali ta «tjestenina» zapravo su svojevrsni njoki (knedlice) od sira; recept je iz časopisa Mila: Tjestenina, lipanj 2000.

Mene juhe ne oduševljavaju, ali ova «tjestenina od sira» mi se svidjela, nju mogu jesti i bez juhe:D



Image and video hosting by TinyPic

Juha

70 g crvenog luka

150 g krumpira

250 g špinata ili 250 g zelenog dijela listova blitve, tj. bez bijele stabljike

100 g tikvica

800 ml vode

kocka za juhu

sol, papar

1-2 češnja češnjaka

1-2 žlice peršinovog lišća

kiselo vrhnje ili vrhnje za kuhanje po potrebi


Tjestenina od sira

200 g svježeg kravljeg sira (ocijeđenog pa zdrobljenog/ispasiranog)

1 jaje

oko 100 g brašna

sol, papar



Za juhu, luk oljuštite i sitno nasjeckajte.


Krumpir ogulite i narežite na kocke.


Špinat ili blitvu očistite i operite.

U originalu, upotrebljava se špinat, ja upotrebljavam blitvu, i to samo zeleni gornji dio jer onda juha ima «intenzivniju» zelenu boju. Ali možete upotrijebiti i bijele stabljike, narežite ih na manje komade.


Tikvicu operite i narežite na kocke.


U loncu zagrijte žlicu ulja pa na njemu kratko popržite luk. Zatim dodajte krumpir, špinat/blitvu i tikvice pa zalijte vodom i dodajte razmrvljenu kocku.


Kad zakuha, povrće kuhajte da skroz omekša, tj. da se manje-više raskaši (probajte je li krumpir dosta mekan, ako je on mekan onda je definitivno i ovo drugo povrće).


Logično je da špinat/blitvu i tikvice ne treba kuhati onako dugo kao krumpir, ali u ovom receptu, u časopisu, sve se u isto vrijeme baci u lonac i kuha da se raskaši (manje posla za blender:).

Ja nisam nikad pokušala prvo staviti krumpir, pa onda naknadno blitvu i tikvicu, ali ako želite možete «tempirati» dodavanje povrća.


Kuhano povrće usitnite štapnim mikserom/blenderom, uz dodatak vrhnja i peršinovog lišća (ja dodajem i češnjak, koji se u originalu ne dodaje).


Ovisno o tome koliko dugo se povrće kuhalo (a to ovisi i o tome na koliko velike komade je krumpir bio narezan) – za vrijeme kuhanja isparilo je manje ili više vode.


Potrebna količina vrhnja ovisi o tome koliko gustu/kremastu juhu želite. Ako vam se juha čini pregusta, osim vrhnja, možete dolijati i vodu.


Sve ponovno stavite na štednjak i kratko prokuhajte.


Juhu začinite solju i paprom.



Za «tjesteninu», od svih sastojaka zamijesite tijesto, brašna dodajte koliko je potrebno da se tijesto ne lijepi.

Podijelite smjesu na više dijelova i oblikujte sasvim tanke kobasice, promjer kobasice trebao bi biti oko 1-1,5 cm.


U loncu zakuhajte vodu i posolite ju, u nju režite oko 0,5 cm velike komade tijesta (nemojte sve kuhati odjednom, nego u više navrata). Kad isplivaju na površinu kuhajte ih oko 1 min. Vrijeme kuhanja ovisi o veličini tih «njoka», ali ako su sitni ne treba im dugo.


Kuhane «njoke» rupičastom žlicom izvadite iz vode.


U zagrijane tanjure ulijte vruću zelenu juhu i na svaku porciju rasporedite vruće «njoke», poslužite odmah.



:)


Radila sam već i varijacije na temu ove juhe; umjesto s tjesteninom od sira, poslužila sam ju s palentom (skuhala sam palentu, razmazala sam ju na debljinu oko 0,5 cm i kad se stvrdnula kalupićima sam narezala oblike).


Image and video hosting by TinyPic






2 komentara:

  1. Sviđa mi se! Ovo sa kalupićima ću sigurno u budućnosti koristiti jer bebcu moramo supu učiniti što interesantnijom :)!

    OdgovoriIzbriši
  2. Alanvla; probaj, možda upali, ja na taj način nastojim sebi učiniti hranu interesantnijom:)

    OdgovoriIzbriši