Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

03. 07. 2010.

Majoneza od krumpira


Na Internetu se mogu naći razne varijante ove «majoneze». To je zapravo pikantni umak koji je «majonezi» sličan po tome što sadrži «veliku» količinu ulja, dakle, to nikako nije neka lagana, zdrava varijanta, a osim toga sadrži i sirovi žumanjak.

Ne znam koji recept je «originalnij», «tradicionalniji», ja radim kao što je dolje navedeno.

Ova «majoneza» sviđa mi se zbog «škrobnih» svojstava krumpira: «gusta» je i «kremasta», nije onako «ljigava» kao majoneza od jaja, a ima okus po krumpiru:)
Nije potrebno dodavati više krumpira na ovu količinu jer će «majoneza» biti previše čvrsta.

Od recepta do recepta, senf nije obavezan, ali ja ga stavljam. U nekim receptima stavlja se naribana limunova kora, to ja ne upotrebljavam. A ako želite možete «majonezu» začiniti i limunovim sokom ili octom.
Ja ne dodajem ništa kiselo, jer mi ne odgovara u ovoj kombinaciji – izražen je okus češnjaka i čilija (ako želite blažu varijantu, možete smanjiti količinu tih sastojaka).


Image and video hosting by TinyPic


Sastojci
1 krumpir (oko 100 g)
5 češnjeva češnjaka
čili papričice
1 žumanjak
(1 čajna žlica senfa)
200 ml biljnog ulja
sol, papar


Krumpir ogulite i skuhajte, te ga odmah zdrobite u pire (najbolje drobilicom za krumpir).
Može i krumpir skuhan u ljusci, ja sam već radila i s njim, svodi se na isto, ali morate ga vrućeg oguliti i zdrobiti.

Češnjak očistite i krupno nasjeckajte.

Čili sitno nasjeckajte (količina ovisi i tome koju vrstu upotrebljavate i koliko pikantno jelo želite; možete odstraniti koštice).

Vrućem pire-krumpiru odmah dodajte češnjak, čili, žumanjak i po želji senf pa sve zdrobite u blenderu (multipraktiku) ili štapnim mikserom da dobijete glatku smjesu.
Ovisno o tome kakvim «aparatima» raspolažete možete prvo zdrobiti samo krumpir pa postupno dodavati ostale sastojke – bit je da dobijete glatku smjesu.

Zatim postupno, u mlazu, dodavajte ulje i nastavite miksati u blenderu ili štapnim mikserom (proces izrade ja zapravo isti kao i kod «domaće» majoneze s jajima).

Smjesa treba biti gusta i glatka.

Na kraju začinite solju i paprom.

Ako je smjesa previše gusta možete ju razrijediti jogurtom, mlijekom, kiselim vrhnjem…


Pripremljenu «majonezu» stavite u posudu s poklopcem ili ju pokrijte folijom, da se odozgo ne osuši, tj. da se ne napravi korica.
Možete ju napraviti dan ranije i spremiti ju u hladnjak, ali zbog sirovog žumanjka nije preporučljivo čuvati ju duže vrijeme.



3 komentara:

  1. Nisam čula za ovakvu majonezu ali zvuči mi jeko zanimljivo.
    Doduše ovo je tip jela koji će morat pričekati malo hladnije vrijeme jer mi se čini dosta teško za ove vrućine. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Andrea; meni se sviđa:) malo za promjenu, kao odmor od klasične majoneze:)
    Baš sam u prethodnom postu pisala o tome kako kod mene nema lagane (zdrave?) ljetne prehrane. Jedem sve u sva godišnja doba. Jedino nastojim jesti sezonsko voće i povrće, a i to iz čisto praktičnih razloga: jeftinije je, i naravno, ne kupujem ono nekkavo ekološki uzgojeno povrće.

    Alanvla: hvala:)

    OdgovoriIzbriši