Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

10. 12. 2010.

Pita od jabuka i sirupa

Ovaj recept je iz nekog prastarog broja časopisa «Mila». Ne sjećam se ni kad sam zadnji put radila ovu pitu, ali neki dan sam nabasala na recept, i dobro mi je došao, budući da imam jabuke na raspolaganju:(

U originalu, jabuke se ne gule, upotrebljavaju se zajedno s korom.
Ja ne volim jabuke. Kad se i natjeram da koju pojedem, obavezno ju ogulim(!), nije bitno jel´ domaća il´ kupovna, meni je kora na svakoj odurna. I kad radim kolače od jabuka, obavezno gulim koru! Čula sam da ta famozna kora sadrži «puno vitamina», koliko ju vječito svi hvale, imam osjećaj da praktički liječi rak. Ali meni ta kora ne valja, i zato ju uvijek gulim. Ako ću zbog toga,što ne jedem tu «super zdravu» koru, crknuti od neke odurne boleštine (od koje 100 % ne bih crkla da sam jela koru od jabuke!), u redu, spremna sam na to.
Ipak, kad sam prvi put (prije 10ak godina) radila ovu pitu, «slijepo» sam slijedila recept i naravno da sam poslušala i uputu koja se odnosi na ne guljenje jabuka (iako sam uvijek za svaki kolač gulila jabuke!). Ajme, koji užas!
Budući da ne volim jabuke, a ni takve «pitaste» kolače od prhkog tijesta, nisam ni očekivala da će me kolač oduševiti, ali ta kora na jabukama – to je jednostavno bilo prestrašno!
Otada, svaki put, obavezno gulim jabuke.


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Tijesto
200 g brašna
100 g maslaca/margarina
50 g šećera
prstohvat soli
1 jaje

Nadjev
250 ml kupovnog sirupa od jabuka (sok koji se priprema s vodom)
75 g kukuruznog škroba (Gustin) ili glatkog pšeničnog brašna
3 jaja
1-2 čajne žlice cimeta
prstohvat soli
4 velike jabuke
+
20 g rastopljenog, ohlađenog maslaca



Od brašna, listića maslaca, šećera, soli i jajeta zamijesite glatko tijesto. Ako se tijesto ne povezuje možete dodati malo kiselog vrhnja.
Ovaj put nisam upotrijebila jaje, stavila sam malo više margarina i dodala par žlica kiselog vrhnja.
Tijesto zamotajte u foliju i stavite ga u hladnjak na pola sata.

Jabuke operite (možete ih oguliti ili ne). Prepolovite ih i narežite na tanke ploške, ne deblje od 5 mm.
Narezane jabuke, po želji, možete nakapati limunovim sokom da ne pocrne, ali tijekom pečenja će se ionako odozgo «zapeći» pa neće biti «svijetle».

U posudu stavite jaja, sol, sirup i cimet pa sve izmiksajte.
Cimeta možete staviti više ili manje, ja ga stavljam manje.

Rashlađeno tijesto razvaljajte i njime obložite dno i stranice namaštenog kalupa, dno nabockajte vilicom.
Ja kolač pečem u okruglom limu promjera 26 cm, stranice su visoke 4 cm. Ne bi bilo loše imati veći kalup.

Na tijesto odmah nalijte smjesu od jaja i sirupa i na to «dekorativno» posložite ploške jabuka (ploške će, naravno, djelomično potonuti u «nadjev», al´ nema veze). Složene ploške nakapajte rastopljenim maslacem.

Kolač stavite u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva i pecite ga oko 45 min. Ako odozgo previše potamni, prekrijte ga aluminijskom folijom.

Pečeni kolač ostavite da se potpuno ohladi.

Image and video hosting by TinyPic



3 komentara:

  1. veoma sličnu pitu sam radila nedugo samo u kockastom kalupu, ja sam isto gulila jabuke i nisam sigurna da bi mi se dopale s korom iako jabuke volim jesti

    OdgovoriIzbriši
  2. Sto je ovo interesantno! Ne pamtim da sam ikada naletela na slican recept, a kontam da bi mi se bas svideo :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Nina;
    ne znam, meni to s korom nikako ne funkcionira.

    Casa de vainilla;
    "dugo" imam taj recept. Sličan je receptu za kolač od dunja koji sam nedavno radila: u tom receptu dunje se kuhaju, pa se izvade, a tekućina u kojoj su se kuhale, kuha se dalje, da se reducira, tj. da se dobije pomalo sirupasta tekućina (iako ona nije onako gusta i slatka kao kupovni sirup).

    OdgovoriIzbriši